joi, 19 februarie 2009

Vaca


In continuare m-am inspirat de pe Wikipedia si am cules urmatoarele date despre ”vaca”: “Vaca este un animal domestic, membru a subordinului Ruminantia, rumegătoarele, familia Bovidae, care face parte din grupul vitelor cornute mari. Vacile sunt crescute pentru carne, piele, şi lapte, şi ca animale de tracţiune.” Pana aici nimic deosebit si pentru ca am inceput cu ferma animalelor acum cateva posturi (vezi Gaina si Porcul), m-am obisnuit deja sa inteleg de ce asemenea animale sunt crescute de oameni. E o vorba ca “cine se aseamana se aduna”. Dar revin.

Vaca este foarte des intalnita in mijlocul drumului. O vedem la volanul unor masini si pentru ca ii sta in fire se si comporta ca atare, adica dupa cum ii e rasa. Tot conform Wikipedia “Vaca are corpul acoperit cu păr, culoarea variind după rasă. Capul are un bot lung, cu buze umede.” In traducere libera ne dam seama ca vaca poate fi si blonda si roscata si cateodata si bruneta (aici probabil ca e o vaca vopsita desi oamenii umbla de obicei cu cioara vopsita dar facem abstractie). Referitor la bot mai fac o mica completare: Cum ar pune ele botul daca nu l-ar avea si mai ales daca nu ar fi iesit in evidenta de la tonele de ruj?

Revin la vacile de pe sosele. Nu ati observat ca seara prin localitatile patriei umbla in mijlocul strazii o intreaga cireada de vaci? Ce e interesant la comportamentul lor se refera la faptul ca poti sa le injuri, sa le claxonezi, sa le explici, ca ele stau si se uita la tine cu privirea tampa si e tot degeaba. Totul e fara rezultat.

Citind pasajul referitor la hranire am inteles sensul expresiei “stai ca vaca” (de aici deduc si asemanarea uriasa intre anumite specii de femei si acest erbivor). “Când burduful se umple, vaca îşi găseşte un loc de odihnă şi începe să rumege; ea este un erbivor rumegător.” Deci de aia exista atata violenta domestica. Pai despre inteligenta vacii nu zice nimic in Wikipedia si atunci banuiesti ca “boul”, adica masculul, se enerveaza rau cand “vaca” rumega la odihna pe Acasa TV. Legat tot de alimentatia vacii am ramas uimita de cate vaci apar la televizor dar la alea li se zice “vegetariene”.

Ar fi frumos sa spun si despre bou ceva dar necesita o analiza profunda si o documentare temeinica de aceea urmeaza in episodul urmator.

4 comentarii:

Anonim spunea...

ma simt ca in clasa a I-a :))

rhodos spunea...

Hai sa-ti zic o chestie misto. Am avut vizitatori pe blog care au cautat "rase de gaini" :)))) Ma bucur ca e educativ :P

Anonim spunea...

eu am gasit un fel de poezie, foarte faina, cu vaci:

http://tudwhore.blogspot.com/2008/05/poeme-despre-vaci-si-o-proza-un-alt-fel.html

Marius spunea...

Un articol foarte documentat. Cu baze stiintifice si, normal, concluzii pertinente. Care-mi inspira un citat aproximativ (deh, batrinetea !) din Twin Peaks (citit "tu-i in pix") - VACILE SINT PRINTRE NOI !...