duminică, 23 noiembrie 2008

Un oras gri

Ca tot suntem in campanie, mi-am propus sa descriu un oras (altul decat Sibiul) si anume Targoviste. Nu-mi trebe decat o fraza scurta ca sa inchei descrierea: nasol oras! Cu parere de rau pentru cei care se plang ca in Sibiu soselele au gropi in cartierele marginase, ca in Sibiu e spoiala in centru (nimic mai adevarat :D ), ca praf de la constructii, ca etc. In fine. Mentionez ca nu sunt fan Johannis & co. Sfatul meu e sa mergeti in alte orase ale patriei, si daca nu va intoarceti cu probleme la directie la masina apoi sa ziceti bogdaproste!
Desi Targoviste e un oras destul de bine dezvoltat industrial datorita industriei metalurgice, accesul se face pe un drum ingrozitor. Numai ce iesi de pe autostrada catre Gaesti si deja dai in gropi. Un drum plombat cu mare arta, cu un strat de asfalt ciuruit peste betonul ala vechi din care se faceau drumurile pe vremea raposatului, denivelat din cauza traficului greu... in fine. Deplorabil. Noi nu avem centura dar credeti-ma pe cuvant ca nu as mai face drumul pana la targoviste cu o masina prea buna.
Lasand la o parte drumul. Orasul dispune de 2 unitati de cazare. Deci daca va trece prin cap sa dormiti in Targoviste va sfatuiesc sa va luati niste haine groase pentru ca se face economie. Nu prea ai de ales decat intre cele doua mari hoteluri vechi de cand lumea. Inafara de frig nu ma pot plange de altceva. Camera a fost mai curata decat la Ambasadorul din Bucuresti unde e drept ca trebuia sa stai cu geamul deschis de cald ce era dar noh....
In orice caz, daca va aduceti aminte cat de posomorat era Sibiul acum 10 ani va puteti imagina cum este Targoviste acum. Nimic spectaculos ci doar o senzatie de gri.
Pentru chestia asta cel putin nu m-as muta din Sibiu. E de departe un oras mai curat ca multe altele si de ce nu, mai vesel.
Ca o curiozitate, in drumurile voastre ce alte orase "curate" ati vizitat recent? Macar sa avem o idee de ce e inafara granitelor Sibiului.

12 comentarii:

Cosmin spunea...

Recunosc, nu ma asteptam la asta! Drumurile noastre sunt destul de bune... Cu mici scapari. De exemplu am fost in Pitesti :) Daca te-ar parasuta cineva direct in centru, ai zice ca e cel putin un oras foarte frumos. Daca incerci iesirea catre curtea de arges ai dat de dracu`. Se circula infernal. a.... si ca tot am ajuns la circulatie. Parerea mea de sofer sa zicem asa, este ca in nici un oras nu se circula mai bine ca in sibiu, desi paradoxal de fiecare data ma enervez in oras. Un alt oras, frumos de-a dreptul mi se pare Timisoara. Dece?? Nu stiu... Dar mi se pare interesant, aranjat si echilibrat, evident nici acesta nu este orasul ideal. Se pare ca pentru noi cel mai bun oras este tot sibiul!! De asta incep sa fiu convins!! Mi-a placut tema dar ma opresc pentru ca se termina cerneala :) La mai multe! In rest.. Toate bune! :)

Anonim spunea...

Deci nu degeaba tot spun eu tuturor: orasul meu ( Sibiu) e cel mai frumos:D

rhodos spunea...

@Cosmin: Din pacate si Sibiul are neajunsurile lui si nu este nevoie sa fim multumiti doar pentru ca vedem alte orase care stau mult mai prost la toate capitolele, dar eu am ajuns la aceeasi concuzie cu ramo :)

Lucian spunea...

Sunt total de acord cu ramoo, acelasi lucru il spun si eu tuturor celor pe care-i intalnesc. In ultimul an am vazut orase mai mici sau mai mari din tara, dar nici unul nu se compara cu Sibiu. Sa le insir aici: Calarasi, Slobozia, Braila, Galati, Mizil, Jibou, Salonta, Gura Humorului, Targu Secuiesc, Sighisoara si altele. Spre deosebire de altii, pe mine nu ma intereseaza ca centrul nostru e spoit, nici nu cred asa ceva, nu ma intereseaza nici "abuzurile" sau furaciunile lui Johannis, atata vreme cat se vede o imbunatatire vizuala a Sibiului. Cred ca am fi de-a dreptul ipocriti sa spunem ca orasul nostru nu arata bine in comparatie cu altele. Nu-mi imaginez strazi si trotuare refacute, cu locuri de parcare, in Calarasi, de exemplu. Acolo nici artera principala nu e ok. Mai e si la noi mult de munca, dar ceva se misca, inclusiv in cartierele de blocuri. Asa ca eu sunt foarte multumit si nu ma vad locuind in alt oras. Poate doar in New York :)

rhodos spunea...

@Lucian: si eu i-am dat dreptate Ramonei :) si ai dreptate cu ipocrizia. E trist ca alte orase au ramas insa asa de mult in urma.

Anonim spunea...

Sibiul e superb
Alba Iulia la fel
Targoviste nu stiu, nu am fost
dar nu e un oras de primplam si probabil de asta a ramas nemodernizat

rhodos spunea...

@taifun: din pacate nu trebuie sa fie oras de "prim plan" ca sa fie civilizat si cu niscai investitii. Ma repet poate dar la ce industrie este in zona ma indoiesc ca nu are bugetul local niste bani pentru ceva spoiala ...

Anonim spunea...

@rhodos
investitiile locale se fac doar daca exista o presiune datorata unui anume interes
uite la Alba Iulia se fac investitii en gros, in primul rand pentru ca este un oras ISTORIC, vizitat de turisti, are o sarbatoare NATIONALA cand oficialitatile locale se pot mandri cu realizarile
in ultimul an s-au facut investitii cum rar mi-a fost dat sa vad , mai ales la infrastructura : scoli , drumuri , parcuri, locuri de joaca, etc etc
in Sibiu deasemenea s-a investit f mult pana sa devina fie anul cultural in 2007
tb ceva care sa miste lucrurile
Pe V PRAHOVEI se investeste deoarece e turism
etc etc etc

rhodos spunea...

@taifun
Targoviste este un oras cu o istorie bogata si poate la fel de important ca Alba Iulia de exemplu. Uite un scurt istoric la indemana http://ro.wikipedia.org/wiki/Târgovişte . Dar dupa cum spuneam, desi s+ar putea face turism in zona aia, nu există decat 2 hoteluri. E pacat.

Anonim spunea...

hehe, nesperat, am fost placut impresionat de Botosani, care e, cum se spune, la capatul lumii, unde se agata harta[noastra, cognoscibila] in cui. am gasit un oras curatel, cu primarie/consiliujudetean/prefectura/teatru/hotel*** bun + cateva bisericute concentrate pe laturile unui hectar, cu o strada pietonala cu fantana arteziana frumusica, restaurant cu ciorbe rusesti si altele destul de placute. ok, l-am cunoscut intr-un weekend in care aveam si treaba pe acolo, treaba cu altii decat localnicii. localnici care, in scurtele contacte avute cu ei mi-au parut oameni tare de treaba. s-ar putea sa fiu subiectiv si sa nu remarc decat lucrurile si oamenii de treaba, dar as zice ca orientarea asta a mea e una sanatoasa :))

si nu, insptre targoviste nu m-as duce mai mult decat intr-un manual de istorie de clasa a IV-a

rhodos spunea...

@about2run
Va trebui sa te cred pe cuvant pentru ca spre dezonoarea mea nu am ajuns in zona aia. De fapt n-am pus piciorul prea mult prin Moldova si cu atat mai putin in Bucovina. Insa despre nordul Moldovei nu am auzit decat de bine :). Si daca tot nu mergi inspre sud io nu imi propun sa te indemn :D

Anonim spunea...

parca nu as compara Alba Iulia cu Targoviste la importanta istorica
mai ales acum in preajma zilei nationale de la 1 Decembrie